English Українська
  • Main
  • Useful links
  • Information for Contributors
  • About
  • Editorial board

  • Article
    Ivanitskiy I.A., Gasyuk N.V.

    STUDENT SCIENTIFIC SOCIETY, AS FOUNDATION Of SCIENTIFIC WORLDVIEW MEDICAL STUDENTS


    About the author: Ivanitskiy I.A., Gasyuk N.V.
    Heading QUESTIONS OF MEDICAL EDUCATION
    Type of article Научная статья
    Annotation The quality of the training young specialists in the conditions of the European system of test credits and changes of state educational standards is provided the integrative interdisciplinary approaches to the issue. In our opinion, from the skill level of the future depends on his doctor's ability not only to substantiate the clinical diagnosis, but also to the content and the differential diagnosis of some disease entities. Question formation of skills diagnosis and differential diagnosis of a specific patient the optimal therapy in the learning process should be given priority, which is impossible without adequate scientific approaches.
    Tags integration, diagnostics, skills, education and qualifications
    Bibliography
    • Балл Г.О., Чмут Т.К. Побудова систем розвиваючих завдань на основі медичних задач // Поч. школа. – 1982. - №3. – С.20-24.
    • Берулава М.Н. Состояние и перспективы гуманизации образования // Педагогика. – 1996. - №1. – С.9-11.
    • Блейхер В.М., Бурлачук Л.Ф. Психологическая диагностика интеллекта и личности. – К.: Вища школа, 1978. – 142с.
    • Ільченко В.Р., Гуз К.Ж. Освітня програма “Довкілля”: концептуальні засади інтеграції змісту природничо-наукової освіти. – Київ – Полтава, ПОІПОПП, 1999. – 123с.
    • Інтеграція елементів змісту освіти: Матеріали всеукр. наук.-практ. конф. – Полтава, 1994. – 234с.
    • Моргун В.Ф. Психологічні чинники розвитку мислення особистості в умовах інтегрованого навчання // Технології інтеграції змісту освіти / за ред. В.Р. Ільченко. – Полтава: НМЦ ІЗО, 2002. – Вип. 1. – С. 102 – 116.
    • Аминов Н.А. Дифференциальный подход к исследованию структурной организации главных педагогических способностей // Вопросы психологии. – 1995. – №5. – С. 5-17.
    • Гоноболин Ф.Н. Книга об учителе. – М.: Просвещение, 1965. – 260 с.
    • Кашапов М.М. Педагогические способности // Педагогическая психология: Учеб. для студ. высш. учеб. заведений / Под ред Н.В. Клюевой. – М.: Владос-Пресс, 2003. – С. 141-156.
    • Коваль Л.Г., Звєрєва І.Д., Хлєбік С.Р. Соціальна педагогіка і соціальна робота. – К: ІЗМН, 1997. – 392 с.
    • Крутецкий В.А. Основы педагогической психологии. – М.: Просвещение, 1972. – 255 с.
    • Кузьмина Н.В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения. – М.: Высш. шк., 1990. – 118 с.
    • Мудрик А.В. Социальная педагогика: Учеб. для студ. пед. вузов / Под ред. В.А. Сластенина. – 3-е изд., испр. и доп. – М: Изд. Центр “Академия”, 2000. – 200 с.
    • Немов Р.С. Психология: Учеб. для студ. высш. пед. учеб. Заведений. В 3-х кн. Кн.2. Психология образования. 3-е изд. – М.: Гуманит.изд.центр ВЛАДОС, 1997. – 608 с.
    • Практикум із загальної психології / За ред. Т.І. Пашукової. – К.: Т-во “Знання”, КОО, 2000. – 204 с.
    • Социальная педагогика: Курс лекцій / Под общей ред. М.А. Галагузовой. – М.: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2000. – 416с.
    Publication of the article «World of Medicine and Biology» №4(31), 2011 year, 155-157 pages, index UDK 378.14