РусскийEnglishУкраїнська
  • Main
  • Useful links
  • Information for Contributors
  • About
  • Editorial board

  • Article
    Popadynets O. H.

    CONSULATATION - ACTIVE FORM OF HUMAN ANATOMY STUDY


    About the author: Popadynets O. H.
    Heading QUESTIONS OF МEDICAL EDUCATION
    Type of article Scentific article
    Annotation At the chair of Human Anatomy the approaches to organizational-methodical methods of the learning process, using teaching methods, whose ultimate goal is to form a stable conscious motivation to study not only the curriculum material, but also additional one, to instill an interest in anatomy and medicine in general, were implemented. Such form minimizes the possibility of a positive assessment of students’ knowledge who are not systematically used to study, but from time to time, and increases the extent of their responsibility. Work in this mode is difficult enough and needs a lot of effort, but the results are encouraging.
    Tags Human Anatomy, organizational-methodical support
    Bibliography
    • Артемова Л. В. Педагогіка і методика у вищій школі / Л. В. Артемова // – К.: Академвидав, - 2008. – 304 с.
    • Гура О. І. Вступ до спеціальності. Педагогіка у вищій школі / О.І. Гура // – К.: Академвидав, - 2005. – 340 с.
    • Лозниця В. Форми організації навчання у вищій школі / В. Лозниця // – Психологія і педагогіка. – К.: Психологія і педагогіка, - 2000. – С. 280-298.
    • Мешко Г. М. Вступ до педагогічної професії: навч.посібник / Г.М. Мешко // – К.: Академвидав, - 2010. – 115 с.
    • Нагаєв В. М. Методика викладання у вищій школі / В.М. Нагаєв // – К.: Академвидав, - 2007. – 13 с.
    • Ортинський В. Л. Педагогіка вищої школи / В.Л. Ортинський // – К.: Центр учбової літератури, - 2009. – 472с.
    • Фіцула М. М. Педагогіка: навч. посібник для студентів вищ. пед. закладів освіти / М. М. Фіцула // – К.: Академвидав, - 2000. – 528 с.
    Publication of the article «World of Medicine and Biology» №4(46) 1 part 2014 year, 212-214 pages, index UDK 316.4.063.3+378.147+37.011.32