English Українська
  • Головна
  • Корисні посилання
  • Про журнал
  • Авторам
  • Редакційна колегія

  • Стаття
    О.М. Біляєва

    СУЧАСНА АКАДЕМІЧНА ЛЕКЦІЯ


    Про автора: О.М. Біляєва
    Рубрика ПИТАННЯ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ
    Тип статті Наукова стаття
    Анотація Розглянуто одну з найстаріших організаційних форм навчання – академічну лекцію. Проаналізовано переваги і недоліки лекції. Схарактеризовано функції і принципи лекції. Диференційовано теоретичні і психолого-педагогічні вимоги, які висуваються до сучасної академічної лекції. Акцентовано увагу на необхідності застосування інтерактивних прийомів під час лекції, які не лише дають змогу відійти від трансляції готових знань студентам, але й створюють умови для діалогу й активної взаємодії особи, що навчає, і осіб, що навчаються. У висновках автор зазначає, що недоліки академічної лекції, на які традиційно вказують науковці, можуть бути усунені шляхом постійного розвитку й удосконалення методичної грамотності, комунікативної та професійної компетентностей викладача.
    Ключові слова академічна лекція, переваги і недоліки лекції, функції та принципи лекції, інтерактивні прийоми
    Список цитованої літератури
    • Arhangel'skij S. I. Lekcii po teorii obuchenija v vysshej shkole / S. I. Arhangel'skij // – M. : Vysshaja shkola, - 1974. – 384 s.
    • Aleksjuk A. Pedagogіka vishhoї osvіti Ukraїni. Іstorіja. Teorіja / A. M. Aleksjuk // – K.: Libіd', - 1998. – 560 s.
    • Bulanova-Toporkova M. V. Pedagogika i psihologija vysshej shkoly / M. V. Bulanova-Toporkova // – Rostov n/D : Feniks, - 2002. – 544 s.
    • Zakon Ukraїni “Pro vishhu osvіtu”. Nabrav chinnostі vіd 01.07.2014 № 1556-VII.
    • Kuz'mіns'kij A. І. Pedagogіka vishhoї shkoli / A. І. Kuz'mіns'kij // – K. : Znannja, - 2005. – 486 s.
    • Kurljand Z. N. Pedagogіka vishhoї shkoli / Z. N. Kurljand, R. І. Hmeljuk, A. V. Semenova [ta іn.] // – K.: Znannja, - 2007. – 495 s.
    • Pirogov N. I. Izbrannye pedagogicheskie sochinenija [Tekst]; sost. A. N. Aleksjuk, G. G. Savenjuk / – M. : Pedagogika, - 1985. – 496 s.
    • Rubanov A. M. Metodicheskie aspekty organizacii lekcionnyh zanjatij v vuze: metodicheskie ukazanija / A. M. Rubanov, L. A. Harkevich, V. A. Ivanov [i dr.] // – Tambov: Izd-vo GOU VPO TGTU, - 2011. – 52 s. 
    • Rjumina Ju. N. Interaktivnaja lekcija kak forma obuchenija v sisteme professional'noj podgotovki bakalavrov / Ju. N. Rjumina // Vestnik Shadrinskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo instituta: onlajn versija zhurn. – 2014. – №1(21).
    • Semenog O. Akademіchna lekcіja jak profesіjnij komunіkativnij fenomen / O. Semenog // – Kiїv – Poltava, -2011. – Vip. 2. – S. 91-101.
    • Tjagunova T. Akademicheskaja lekcija (o nekotoryh chertah universitetskoj praktiki v ee povsednevnom osushhestvlenii) / T. Tjagunova // - Minsk: BGU, -2010. - S. 40-83.
    • Turkot T. І. Pedagogіka vishhoї shkoli: / T. І. Turkot // - K.: Kondor, -2011. - 628 s.
    • Timofeev A. A. Lekcija – vysshij uroven' pedagogicheskogo masterstva / A. A. Timofeev // Stomatolog – praktik. - 2013. - № 4. - S. 70-73.
    • Jagupov V. V. Pedagogіk / V. V. Jagupov // - K.: Libіd', - 2002. - 560 s.
    Публікація статті «Світ Медицини та Біології» №4(53) 1 частина 2015 рік , 143-146 сторінки, код УДК 378.147.31