English Українська
  • Головна
  • Корисні посилання
  • Про журнал
  • Авторам
  • Редакційна колегія

  • Стаття
    А. А. Капустянська, Н. В. Моісєєва, А. В. Вахненко, М. О. Рум’янцева, Г.Ю. Островська

    ФОРМИ НАВЧАННЯ У СУЧАСНИХ ВИЩИХ МЕДИЧНИХ ШКОЛАХ


    Про автора: А. А. Капустянська, Н. В. Моісєєва, А. В. Вахненко, М. О. Рум’янцева, Г.Ю. Островська
    Рубрика МЕДИЧНА ОСВІТА
    Тип статті Наукова стаття
    Анотація Останнім часом все більшу популярність здобувають організація і демонстрація майстер-класів - своєрідних семінарів з обміну досвідом, навчання майстерності. Перш за все, молоді люди, особливо студенти вузів зацікавлені в отриманні нового досвіду в режимі майстер-класу. І це виправдано, адже на таких тренінгах відсутній суворий викладацький контроль. У вільній обстановці зручно не тільки опановувати сучасні навички (будь то рукотворна, інтелектуальна або фізична праця), але важливо заводити нові знайомства, спілкуватися з друзями, плідно використовувати свій час. Подібна організація навчання висвітлює одне з важливих якостей майбутньої моделі освіти - цінність «таланту і майстерності, що розуміється як володіння особливо ефективними засобами діяльності в конкретній галузі». Таким чином, рушійною силою освіти стає мотивація і зацікавленість, захопленість студентів, лікарів та викладачів власним розвитком. Проводячи майстер-клас, викладач ніколи не прагне просто передати знання. Він намагається задіяти учасників у процес, зробити їх активними. Всі завдання викладача і його дії спрямовані на те, щоб підключити уяву учасників, створити таку атмосферу, в якій вони могли проявити себе як творці. Викладач створює атмосферу відкритості, доброзичливості, взаємоповаги, співтворчості в спілкуванні. Він працює разом з усіма, як учасник майстер-класу теж знаходиться в пошуку знань і способів діяльності. Викладач виключає офіційне оцінювання роботи учасників майстер-класу, але через соціалізацію, афішування робіт дає можливість для самооцінки, самокорекції. Використання викладених пояснень допоможе, на наш погляд, забезпечити якісну підготовку і ефективне проведення майстер-класів у рамках поширення педагогічного досвіду працівників медичної освітньої системи, підвищення конкурентоспроможності медичної професії, зацікавленості спеціалістів в можливості безперервної освіти та популяризації професії лікаря, а також підвищення культури спілкування в медичній галузі, вдосконалення професійної етики.
    Ключові слова форми навчання, семінар, тренінг
    Список цитованої літератури
    • Bobyrov V. M. Osoblyvosti pidhotovky inozemnykh studentiv na kursi klinichnoi farmakolohii z imunolohiieiu ta alerholohiieiu / V. M. Bobyrov, T. A. Petrova, H. Yu. Ostrovska [ta in.] // Svit medytsyny ta biolohii. No. 2(37).– 2013. S.21-23.
    • Guzova L P. Razvitie professionalnoy kulturyi uchitelya – faktor uspeshnoy rabotyi / L. P. Guzova // Metodist. – 2005. – No. 2. – S. 34–37.
    • Galkina E. N. Master-klass kak metod provedeniya zanyatiya, sposobstvuyuschiy formirovaniyu kommunikativnoy kulturyi spetsialistov sferyi obsluzhivaniya / E. N. Galkina // Sovremennyie problemyi nauki i obrazovaniya. – 2012. – No. 2. – S. 36-40.
    • Komar V. D. Povyishenie professionalnogo masterstva pedagogov- vospitateley / V. D. Komar // Nauchno-metodicheskiy zhurnal zamestitelya direktora shkolyi po vospitatelnoy rabote. – 2005. – No. 1. – S. 84–87.
    • Kapustianska A. A. Perspektyvy intehratsii innovatsiy̆nykh tekhnolohiy̆ ta interaktyvnykh elementiv v osvitniy̆ protses z klinichnoi farmakolohii / A. A. Kapustianska, N. V. Moisieieva, A. V. Vakhnenko [ta in.] // Aktualni problemy suchasnoi medytsyny. T.15. No.2(50). – 2015.S. 22-26.
    • Russkih G. A. Master-klass – tehnologiya podgotovki uchitelya k tvorcheskoy professionalnoy deyatelnosti / G.A. Russkih // Metodist.– 2002. – No. 1. S. 38–40.
    • Russkih G. A. Pedagogicheskaya masterskaya kak sredstvo podgotovki uchitelya k proektirovaniyu adaptivnoy obrazovatelnoy sredyi uchenika / G. A. Russkih // Metodist. – 2004. – No. 2. – S. 25–28.
    • Pahomova E. M. Izuchenie i obobschenie pedagogicheskogo opyita / E. M. Pahomova // Metodist. - 2005. – No. 2.
    • Pahomova E. M. Uchitel v professionalnom konkurse: uchebno-metodicheskoe posobie / E. M. Pahomova, L. P. Duganova // – M. :APKiPPRO, - 2006. – 168 s.
    • Sokolova A. G. Uchebnyiy master-klass kak metod stimulyatsii samostoyatelnoy rabotyi studentov / A. G. Sokolova // - Perm: Merkuriy, - 2011. - S. 139-142.
    • Shepitko V. I. Osoblyvosti samostiinoi roboty studentiv medychnoho fakultetu na kafedri histolohii, tsytolohii ta embriolohii – dosiahnennia i perspektyvy / V. I. Shepitko, O. D. Lysachenko, H. A. Eroshenko [ta in.] // Svit medytsyny ta biolohii. No.4(58). – 2016. S.150-152.
    Публікація статті «Світ Медицини та Біології» №3(61), 2017 рік , 198-201 сторінки, код УДК 378.147 - 028.46:61
    DOI 10.26724/2079-8334-2017-3-61-198-201