English Українська
  • Головна
  • Корисні посилання
  • Про журнал
  • Авторам
  • Редакційна колегія

  • Стаття
    Н. Г. Пахомова, І. В. Баранець, А. В. Лук’яненко, Н. П. Лещій, О. Б. Качуровська, О. І. Березан, О. І. Олефір

    КОМПЛЕКСНА РЕАБІЛІТАЦІЯ ДІТЕЙ ІЗ СЕНСОРНИМИ ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ


    Про автора: Н. Г. Пахомова, І. В. Баранець, А. В. Лук’яненко, Н. П. Лещій, О. Б. Качуровська, О. І. Березан, О. І. Олефір
    Рубрика КЛІНІЧНА МЕДИЦИНА
    Тип статті Наукова стаття
    Анотація У статті представлені результати комплексної реабілітації дітей молодшого шкільного віку із сенсорними та інтелектуальними порушеннями, а саме дітей із нейросенсорною глухотою у поєднанні з легкою розумовою відсталістю. Метою дослідження була перевірка ефективності комплексної, диференційованої системи організації корекційно-оздоровчої роботи з дітьми молодшого шкільного віку зі складними порушеннями розвитку. Дане дослідження тривало протягом 2013–2021 рр., в ході якого проведено комплексну реабілітацію 100 дітей молодшого шкільного віку (7–10 років) зі складними порушеннями розвитку, з них 53 дівчат та 47 хлопців. В результаті дослідження було встановлено, що після проведення комплексної корекційно-оздоровчої роботи у дівчат експериментальної групи 7–10 років повторні показники життєвого індексу були вірогідно кращі порівняно з дівчатами КГ 7–10 років на 4,87 %, силового індексу – на 3,24 %, проби Штанге – на 3,78 с, Генчі – на 4,69 с, індексу Руфʼє – на 3,26 у.о., індексу Скібінського – на 2,32 у.о. Поряд з цим відмічена позитивна динаміка у хлопчиків ЕГ 7–10 років, де повторні показники життєвого індексу були вірогідно кращі порівняно з хлопчиками КГ 7–10 років на 3,00 %, силового індексу – на 3,97 %, проби Штанге – на 6,98 с, Генчі – 2,02 с, індексу Руфʼє – на 3,14 у.о., індексу Скібінського – на 2,33 у.о. Отримані результати дослідження підтвердили їх практичне значення у здійсненні медичної і психолого-педагогічної реабілітації означеної категорії дітей.
    Ключові слова реабілітація, фізичний розвиток, порушення слуху і мовлення, інтелектуальні порушення, діти зі складними порушеннями розвитку, корекційно-оздоровча робота
    Список цитованої літератури
    • Vashchenko OM. Osoblyvosti pobudovy zdorovʼyazberezhuvalnoho osvitnyoho seredovyshcha pochatkovoyi shkoly. Zdorovya ta fizychna kultura. Kyiv; 2014; 4 (292): 2–9. [in Ukrainian]
    • Hlushenko KO., Hladkykh NV. Aktualni problemy navchannya ta vykhovannya ditey z kompleksnymy porushennyamy rozvytku v Ukrayini. Nauk. chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriya 19 : Korektsiyna pedahohika ta spetsialna psykholohiya. Kyiv; 2014; 26. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_019_2014_26_13 [in Ukrainian]
    • Dushka A. L. Osnovnyye prichiny i vidy psikhofizicheskikh otkloneniy u detey. Fundamental and applied researches in practice of leading scientific schools. Canada. 2014; 1: 38–52. DOI: 10.1111/josh.12578 [in Russian]
    • Kochyna ML, Bila AA. Rezultaty otsinyuvannya rivnya somatychnoho zdorovya studentiv riznoho viku. Ukrayinskyy zhurnal medytsyny, biolohiyi ta sportu. 2020; 5, 2 (24) 235–242 DOI: 10.26693/jmbs05.02.235 [in Ukrainian]
    • Kravchenko IL. Zahalna strukturno-funktsionalna model tsentriv medychno-sotsialnoyi reabilitatsiyi ditey z fizychnymy vadamy. Arkhitekturnyy visnyk Kyyivskoho natsionalnoho universytetu budivnytstva i arkhitektury. Kyiv. 2013; 1: 53–60. [in Ukrainian]
    • Leshchiy NP. Diahnostyka funktsionalnoho stanu ta fizychnoyi pidhotovlenosti ditey zi skladnymy porushennyamy rozvytku v umovakh navchalno-reabilitatsiynoho tsentru. Nauk. chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Ser. 5: Pedahohichni nauky: realiyi ta perspektyvy. Kyiv; 2019; 69: 121–124 DOI https://doi.org/10.31392/2311-5491/2019-69.28 [in Ukrainian]
    • Mamicheva OV. Osoblyvosti dovilnoyi rehulyatsiyi molodshykh shkolyariv z tyazhkymy porushennyamy movlennya. Nauk. chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Ser. 19: Spetsialna psykholohiya. Kyiv; 2019; 38: 180–186 DOI 10.31392/NPU-nc.series19.2019.38.26 [in Ukrainian]
    • Pohorilko OV, Skrypnikov AM, Herasymenko LO, Isakov RI. Autoahresyvna povedinka pidlitkiv: monohrafiya. Poltava: TOV “ASMI”, 2017. 141 s. [in Ukrainian]
    • Shevchenko SM. Navchalno-reabilitatsiyni tsentry yak riznovyd rozvytku serednyoyi osvity dlya ditey z osoblyvymy potrebamy. Pedahohichni nauky, 2021; 77: 83–86 DOI: https://doi.org/10.33989/2524-2474.2021.77.239310 [in Ukrainian]
    • Beketova GV, Mozgova GP, Soldatova OV, Nekhaienko MI, Horiacheva IP, Alekseienko NV, et.al. Prevalence, clinical features, and prognosis of the psychosomatic pathology in children with psychophysical developmental disorders.Svit medytsyny ta biolohiyi. 2020; 1(71): 007–013. DOI 10.26724/2079-8334-2020-1-71-7-13.
    • Leshchiy NP, Pakhomova NG, Baranets IV,  Kulbida SV, Yanovskaya TA, Sheremet MK, Suprun MO. Features of the physical and psycho-emotional state of children with. Svit Medytsyny ta Biolohiyi. 2021; 3(77): 91–96. DOI 10.26724/2079-8334-2021-3-77-91-96
    Публікація статті «Світ Медицини та Біології» №2(80), 2022 рік , 113-118 сторінки, код УДК 364-786-053.2-057.874-056.2/.3
    DOI 10.26724/2079-8334-2022-2-80-113-118