РусскийEnglishУкраїнська
  • Main
  • Useful links
  • Information for Contributors
  • About
  • Editorial board

  • Article
    V.I. Shepitko, G.A Yeroshenko., E.V. Stetsuk

    ROLE OF “TEST” CONTROL IN THE EVALUATION OF LEVEL OF KNOWLEDGES OF STUDENTS ON CONDITION OF THE CREDIT-MODULE SYSTEM (CMS) ORGANIZATION OF EDUCATIONAL PROCESS


    About the author: V.I. Shepitko, G.A Yeroshenko., E.V. Stetsuk
    Heading QUESTIONS OF MEDICAL EDUCATION
    Type of article Научная статья
    Annotation Consequently, the purpose of the use of test tasks of I-II of levels of complication in the evaluation of educational activity of students on condition of the credit-module system of organization of educational process is not only an estimation of information which is owned by a student but also ability to utilize the mastered knowledge, that is important, that a student came to the conclusion, did supposition or chosen the order of actions for application of the knowledge.
    Tags the test control, credit-modular system.
    Bibliography
    • Золотоус М.М. Про поліпшення базового рівня педагогічної і медичної підготовки сучасного викладача / М.М. Золотоус // Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. – Полтава, 2006. – Т.6. Вип.4(16). – С.169-170.
    • Пидаев А.В. Болонский процесс в Европе. Что єто такое и нужен ли он Украине? Возможна ли интеграция медицинского образования Украины в Европейское образовательное пространство? / А.В. Пидаев, В.Г.Передерий. – Одесса, 2004. – 192 с.
    • Максименко С.Д. Системний підхід до розробки концепції розвитку вищої медичної освіти / С.Д. максименко, В.Є. Мілерян // Сучасні проблеми підготовки фахівців у вищих медичних та фармацевтичних навчальних закладах І – ІV рівнів акредитації моз України: мат.наук. – практ. конф.  – Київ – тернопіль, 1999. С.45-47.
    Publication of the article «World of Medicine and Biology» №3(26), 2010 year, 148-149 pages, index UDK 611: 378