РусскийEnglishУкраїнська
  • Main
  • Useful links
  • Information for Contributors
  • About
  • Editorial board

  • Article
    Konstantynovych T.V., Demchuk H.V.

    APPLICATION OF THE САSE-METHOD TO TEACHING PRACTICAL TRAINING “SYMPTOMS AND SYNDROMES OF PNEUMONIAS, PLEURISIES AND LUNG CANCER” FOR THE THIRD YEAR’S FOREIGN STUDENTS OF THE MEDICAL FACULTY


    About the author: Konstantynovych T.V., Demchuk H.V.
    Heading QUESTIONS OF МEDICAL EDUCATION
    Type of article Scentific article
    Annotation Aim of the research: assessment of efficacy of the case-method to teaching the propedeutics to internal medicine for the English-speaking foreign students. During the practical training “Symptoms and syndromes of pneumonias, pleurisies and lung cancer” 16 English-speaking medical students were proposed for study and discussion of 2 clinical cases. Collective work on the clinical cases contributed to improvement of the practical skills of the patient examination, deliberation of the received data, revealing symptoms and signs of the syndromes, making primary diagnosis with administering instrumental and laboratory investigations. The case-method increased motivation and interest of the students in the medical education.
    Tags case-method, community-acquired pneumonia, education, practical skills
    Bibliography
    • Галузяк В.М. Педагогика / В.М. Галузяк // – Винница. – 2003. – 413 с.
    • Єпішина А.В.  Пропедевтика внутрішніх хвороб з доглядом за терапевтичними хворими / А.В. Єпішина //- Тернопіль: Укрмедкнига, 2001.
    • Збірник міні – кейсів з дисципліни «Комунікаційні процеси у навчанні» - К., 2009. – 343 с.
    • Мілерян В.Є. Методичні основи підготовки та проведення навчальних занять в медичних вузах (методичний посібник) / В.Є. Мілерян // – К.: Хрещатик, 2004.–80 с.
    • Мостового Ю.М. Сучасні класифікації та стандарти лікування розповсюджених захворювань внутрішніх органів / Ю.М.  Мостового // – Вінниця: ДП «ДКФ», 2012.- С. 391-393.
    • Смолянинова О.Г. Инновационные технологии обучения студентов на основе метода Case Study:/ О.Г.  Смолянинова // - M. - сборник «Инновации в российском образовании», ВПО, 2000 г.
    • Сурмін Ю.П. Метод аналізу ситуацій (Case study) та його навчальні можливості. Глобалізація і Болонський процес: проблеми і технології: Кол. моногр. / Ю.П. Сурмін // – К.: МАУП, 2005.
    • Ягоднікова В.В. Інтерактивні форми і методи навчання у вищій школі: навч.-метод. посіб / В.В. Ягоднікова //– К.: ДП «Вид. дім Персонал», 2011. – 70 с.
    • Susan S. The case study as a research method / S. Susan // – University of Texas at Austin. – 1997. – 54 p.
    Publication of the article «World of Medicine and Biology» №3(39) 1 part 2013 year, 159-162 pages, index UDK 616-071;616.24-002;616.24-006