English Українська
  • Головна
  • Корисні посилання
  • Про журнал
  • Авторам
  • Редакційна колегія

  • Стаття
    Н. Г. Пахомова, І. В. Баранець, В. А. Пахомова, О. А. Щербань, О. В. Боряк

    КОМПЛЕКСНИЙ ПІДХІД ДО ПОДОЛАННЯ МОТОРНОЇ АЛАЛІЇ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ


    Про автора: Н. Г. Пахомова, І. В. Баранець, В. А. Пахомова, О. А. Щербань, О. В. Боряк
    Рубрика КЛІНІЧНА МЕДИЦИНА
    Тип статті Наукова стаття
    Анотація У статті розглянуто та проаналізовано проблему подолання моторної алалії у дітей шляхом інтеграції медико-психологічних складових в організацію комплексної корекційної роботи. Метою дослідження була перевірка ефективності застосування комплексного підходу до проблеми диференційної діагностики та подолання моторної алалії у дітей старшого дошкільного віку. Дане дослідження тривало протягом 2017-2020 рр., в ході якого був проведений ретроспективний аналіз амбулаторних карт 150 дітей із моторною алалією. В результаті дослідження було встановлено, що органічне ураження головного мозку впливає не лише на клінічну картину немовленнєвої симптоматики, а й на психомовленнєвий розвиток зокрема. Це доведено порівняльним аналізом результатів біоелектричної активності головного мозку на ЕЕГ, що відображає процес його морфологічного дозрівання в онтогенезі. На підставі аналізу отриманих даних встановлено, що у дітей із моторною алалією відмічені зміни основних патернів електроенцефалограми у вигляді уповільнення основного ритму у лобних (48,6 %), скроневих (21,3 %), лобно-скронево-тім’яних (30,0 %) відділах з міжпівкульною асиметрією та дезорганізацією ритму, що свідчить про наявність органічних уражень головного мозку.
    Ключові слова діти із моторною алалією, дошкільники, корекція, етіологія порушень мовлення, захворювання нервової системи, електроенцефалографія, нейропептиди, гопантенова кислота
    Список цитованої літератури
    • Vizel TG. Logopedicheskie uprazhneniya na kazhdyiy den dlya vyrabotki chetkoy rechi. Moskva: Izd-vo Sekachev V.; 2016. 16 s. [in Russian]
    • Yevtushenko SK, Suhonosova OYu, Salnikova VA. Opyt primeneniya preparata Kognum u detey s funktsionalno-organicheskimi zabolevaniyami nevrnoy sistemy razlichnoy etiologii. Mіzhnarodnyi nevrolohіchnyi zhurnal. 2015; 5(75): 75–76. [in Russian]
    • Zhukova NS, Mastyukova EM, Filicheva TB. Logopediya. Osnovy teorii i praktiki. Sistema logopedicheskogo vozdeystviya. Moskva: Eksmo; 2016. 288 s. [in Russian]
    • Zenkov LR. Klinicheskaya elektroencefalografiya (s elementami epileptologii). Rukovodstvo dlya vrachey. Moskva: MEDpress-inform; 2011. 368 s. [in Russian]
    • Lyndina YeIu, Sobotovych YeF. Vybrani pratsi z lohopediyi.  Kyiv: Vydavnychyi dim Dmytra Buraho; 2015. 308 s. [in Ukrainian]
    • Luriya AR. Vyisshie korkovyie funktsii cheloveka: monografiya. Sankt-Peterburg: Piter; 2018. 768 s. [in Russian]
    • Pavlova NV. Formuvannia komunikatyvnoyi aktyvnosti u nemovlennievykh ditey molodshoho doshkilnoho viku zasobamy innovatsiinykh tekhnolohiy [dysertatsiya]. Odesa: DZ “Pivdennoukr. nats. ped.un-t im. K.D. Ushynskoho”; 2017. 210 s. [in Ukrainian]
    • Pakhomova NG. Teoriya i praktyka profesiynoyi pidhotovky lohopediv u VNZ: monohrafiya. Poltava: PNPU imeni V.H. Korolenka; 2013. 346 s. [in Ukrainian]
    • Parfyonova HI. Formuvannia usnoho zviaznoho movlennia u starshykh doshkilnykiv iz motornoiu alaliyeyu [dysertatsiya]. Kyiv: Nats. ped. un-t imeni M.P. Drahomanova; 2015. 283 s. [in Ukrainian]
    • Tishchenko VV. Zahalnyi nedorozvytok movlennia: perspektyvy podalshykh doslidzhen. Zbirnyk nauk. prats Kamianets-Podilskoho nats. un-tu im. I. Ohiyenka. Seriya : Sots.-ped. 2013; 23(2): 396–405. [in Ukrainian]
    • Trofymenko LI. Shliakhy podolannia zahalnoho nedorozvytku movlennia u ditey doshkilnoho viku: monohrafiya. Kirovohrad: Imeks-LTD; 2014. 104 s. [in Ukrainian]
    Публікація статті «Світ Медицини та Біології» №1(75), 2021 рік , 125-129 сторінки, код УДК 159.922.76:376-056.264-053.5
    DOI 10.26724/2079-8334-2021-1-75-125-129