Стаття
КОМПЛЕКСНИЙ ПІДХІД ДО ПОДОЛАННЯ МОТОРНОЇ АЛАЛІЇ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
Про автора: | Н. Г. Пахомова, І. В. Баранець, В. А. Пахомова, О. А. Щербань, О. В. Боряк |
Рубрика | КЛІНІЧНА МЕДИЦИНА |
Тип статті | Наукова стаття |
Анотація | У статті розглянуто та проаналізовано проблему подолання моторної алалії у дітей шляхом інтеграції медико-психологічних складових в організацію комплексної корекційної роботи. Метою дослідження була перевірка ефективності застосування комплексного підходу до проблеми диференційної діагностики та подолання моторної алалії у дітей старшого дошкільного віку. Дане дослідження тривало протягом 2017-2020 рр., в ході якого був проведений ретроспективний аналіз амбулаторних карт 150 дітей із моторною алалією. В результаті дослідження було встановлено, що органічне ураження головного мозку впливає не лише на клінічну картину немовленнєвої симптоматики, а й на психомовленнєвий розвиток зокрема. Це доведено порівняльним аналізом результатів біоелектричної активності головного мозку на ЕЕГ, що відображає процес його морфологічного дозрівання в онтогенезі. На підставі аналізу отриманих даних встановлено, що у дітей із моторною алалією відмічені зміни основних патернів електроенцефалограми у вигляді уповільнення основного ритму у лобних (48,6 %), скроневих (21,3 %), лобно-скронево-тім’яних (30,0 %) відділах з міжпівкульною асиметрією та дезорганізацією ритму, що свідчить про наявність органічних уражень головного мозку. |
Ключові слова | діти із моторною алалією, дошкільники, корекція, етіологія порушень мовлення, захворювання нервової системи, електроенцефалографія, нейропептиди, гопантенова кислота |
Список цитованої літератури |
|
Публікація статті | «Світ Медицини та Біології» №1(75), 2021 рік , 125-129 сторінки, код УДК 159.922.76:376-056.264-053.5 |
DOI | 10.26724/2079-8334-2021-1-75-125-129 |