English Українська
  • Головна
  • Корисні посилання
  • Про журнал
  • Авторам
  • Редакційна колегія

  • Стаття
    Н. П. Лещій, Н. Г. Пахомова, І. В. Баранець, С. В. Кульбіда, Т. А. Яновська, М. К. Шеремет, М. О. Супрун

    ОСОБЛИВОСТІ ФІЗИЧНОГО ТА ПСИХОЕМОЦІЙНОГО СТАНУ ДІТЕЙ ЗІ СКЛАДНИМИ ПОРУШЕННЯМИ РОЗВИТКУ


    Про автора: Н. П. Лещій, Н. Г. Пахомова, І. В. Баранець, С. В. Кульбіда, Т. А. Яновська, М. К. Шеремет, М. О. Супрун
    Рубрика КЛІНІЧНА МЕДИЦИНА
    Тип статті Наукова стаття
    Анотація У статті представлені результати комплексного дослідження особливостей фізичного та психоемоційного стану дітей молодшого шкільного віку зі складними порушеннями розвитку, а саме дітей із нейросенсорною глухотою у поєднанні з легким ступенем розумової відсталості. Метою дослідження була перевірка показників фізичного стану, соматичного здоров’я, психоемоційного розвитку дітей означеної категорії. Дане дослідження тривало протягом 2013-2020 рр., в ході якого проведено комплексну діагностику фізичного та психоемоційного стану 249 молодшим школярам із складними порушеннями розвитку та 340 дітям-одноліткам із нормотиповим розвитком. В результаті дослідження було встановлено, що найбільш характерні прояви відмічені у фізичному розвитку дітей зі складними порушеннями: показник життєвого індексу був достовірно нижчим у 7 річних дітей, що мали складні порушеня розвитку порівняно з тими, що не мали на 15,37 % (р<0,001), силового індексу – на 15,11% (р<0,001), проби Штанге – на 9,59 с (р<0,001), проби Генчі – на 5,98 с (р<0,001), індексу Руф’є – на 6,99 у.о. (р<0,001), індексу Скібінського – на4,79 у.о. (р<0,001); у 8 річних – на 17,42 % (р<0,001), 17,44% (р<0,001), 12,11 с (р<0,001), 3,98 с (р<0,05), 8,10 у.о. (р<0,001), 6,04 у.о. (р<0,001) відповідно; у 9 річних – на 17,90 % (р<0,001), 16,83% (р<0,001), 13,10 с (р<0,01), 5,06 с (р<0,05), 6,89 у.о. (р<0,01), 7,16 у.о. (р<0,001) відповідно; у 10 річних – на 18,87 % (р<0,001), 17,49% (р<0,001), 16,09 с (р<0,01), 5,58 с (р<0,05), 6,42 у.о. (р<0,001), 6,84 у.о. (р<0,001) відповідно. Клінічними особливостями розвитку дітей із складними порушеннями визначено наявність супутніх захворювань, що мало свої специфічні прояви у різних вікових категоріях: у дівчат 7 років зі складними порушеннями розвитку переважали захворювання опорно-рухового апарату та сполучної тканини (58%) та органів дихання (33%); у дівчат 8 років захворювання ока та його придаткового апарату, а також системи кровообігу склали по 30%, органів дихання, травлення, ендокринної та сечовидільної системи - по 15%; у дівчат 9 років склали захворювання опорно-рухового апарату та сполучної тканини, ока та його придаткового апарату (42%), у 10 річних – відповідні захворювання склали 35%. У структурі супутніх захворювань у хлопців 7 років зі складними порушеннями розвитку переважали захворювання опорно-рухового апарату та хвороби шкіри (25%); у хлопців 8 років – захворювання органів травлення (23%); у хлопців 9 років – захворювання ока та його придаткового апарату, органів дихання, опорно-рухового апарату (27%); у хлопців 10 років – опорно-рухового апарату (36%).
    Ключові слова реабілітація, фізичний розвиток, порушення слуху, інтелектуальні порушення, діти зі складними порушеннями розвитку, корекційно-оздоровча робота
    Список цитованої літератури
    • Andreyko BV. Osnovni aspekty formuvannya klasyfikatsiyi porushennya rozvytku dytyny. Problemy suchasnoyi psykholohiyi. Kamyanets-Podilskyy; 2016; 33: 24–33. [in Ukrainian]
    • Beketova HV, Mozhova HP, Soldatova OV, Nekhayenko MI, Horyacheva IP, Aleksyeyenko NV et.al. Rozpovsyudzhenist, klinichni osoblyvosti ta prohnozuvannya perebihu psykhosomatychnoyi patolohiyi u ditey z porushennyamy psykhofizychnoho rozvytku. Svit Medytsyny ta Biolohiyi; 2020; 1(71):, 007–013. DOI10.26724/2079-8334-2020-1-71-7-13 [in Ukrainian]
    • Borysenko LL. Fizychna kultura yak inklyuzyvne seredovyshche. Systema nadannya osvity dityam z osoblyvymy osvitnimy potrebamy v umovakh suchasnoho zakladu : materialy VI vseukr. naukovo-prakt. konf. (12 hrudnya 2018 roku). Lysychansʹk : FOP Chernov OH.; 2018. S. 23–26. [in Ukrainian]
    • Vashchenko OM. Osoblyvosti pobudovy zdorovyazberezhuvalnoho osvitnyoho seredovyshcha pochatkovoyi shkoly. Zdorovya ta fizychna kultura. Kyiv; 2014; 4 (292): 2–9. [in Ukrainian]
    • Hlushchenko KO, Hladkykh NV. Aktualni problemy navchannya ta vykhovannya ditey z kompleksnymy porushennyamy rozvytku v Ukrayini. Nauk. chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriya 19 : Korektsiyna pedahohika ta spetsialna psykholohiya. Kyiv; 2014; 26. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_019_2014_26_136. [in Ukrainian]
    • Dushka AL. Osnovnye prychyny y vidy psykhofyzycheskykh otkloneniy u detey. Fundamental and applied researches in practice of leading scientific schools. Canada. 2014; 1: 38–52. DOI: 10.1111/josh.12578 [in Ukrainian]
    • Zasenko VV, Kolupayeva AA. Dity z osoblyvymy potrebamy: priorytetni napryamy derzhavnoyi polityky Ukrayiny v haluzi osvity, sotsialnoho zakhystu i okhorony zdorovya. Osoblyva dytyna: navchannya i vykhovannya. Kyiv. 2014; 3: 20–29. [in Ukrainian]
    • Kozlova KP. Slovnyk-dovidnyk osnovnykh ponyat i terminiv z teoriyi i metodyky fizychnoho vykhovannya. Vinnytsya : VDNU imeni M. Kotsyubynskoho; 2012. 25 s. [in Ukrainian]
    • Kochyna ML, Bila AA. Rezultaty otsinyuvannya rivnya somatychnoho zdorovya studentiv riznoho viku. Ukrayinskyy zhurnal medytsyny, biolohiyi ta sportu. 2020; 5, 2 (24) 235–242. DOI: 10.26693/jmbs05.02.235 [in Ukrainian]
    • Kravchenko IL. Zahalna strukturno-funktsionalna model tsentriv medychno-sotsialnoyi reabilitatsiyi ditey z fizychnymy vadamy. Arkhitekturnyy visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu budivnytstva i arkhitektury. Kyiv. 2013; 1: 53–60. [in Ukrainian]
    • Leshchiy NP. Diahnostyka funktsionaloho stanu ta fizychnoyi pidhotovlenosti ditey zi skladnymy porushennyamy rozvytku v umovakh navchalno-reabilitatsiynoho tsentru. Nauk. chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Ser. 5: Pedahohichni nauky: realiyi ta perspektyvy. Kyiv; 2019; 69: 121–124 DOI https://doi.org/10.31392/2311-5491/2019-69.28 [in Ukrainian]
    • Mamicheva OV. Osoblyvosti dovilnoyi rehulyatsiyi molodshykh shkolyariv z tyazhkymy porushennyamy movlennya. Nauk. chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Ser. 19: Spetsialna psykholohiya. Kyiv; 2019; 38: 180–186 DOI 10.31392/NPU-nc.series19.2019.38.26 [in Ukrainian]
    • Synyov VM. Aktualni pytannya korektsiynoyi osvity (pedahohichni nauky): zb. nauk. pr. Kamyanets Podilskyy: PP Medobory-2006; 2015. 330 s. [in Ukrainian]
    • Shevchenko SM. Navchalno-reabilitatsiyni tsentry yak riznovyd rozvytku serednyoyi osvity dlya ditey z osoblyvymy potrebamy. Pedahohichni nauky, 2021; 77: 83–86 DOI: https://doi.org/10.33989/2524-2474.2021.77.239310 [in Ukrainian]
    • Pakhomova NG, Baranets IV, Pakhomova VA, Scherban OA, Boryak OV. Сomprehensive approach to the treatment of motor alalia in preschool children. Svit Medytsyny ta Biolohiyi. 2021; 1(75): 125–129. DOI 10.26724/2079-8334-2021-1-75-125-129
    Публікація статті «Світ Медицини та Біології» №3(77), 2021 рік , 091-096 сторінки, код УДК 376-056.262/263:364-786
    DOI 10.26724/2079-8334-2021-3-77-91-96